tisdag 27 februari 2018

Hannus Jordiga


Glädjer mig åt provtrycket som har kommit till min nya bok, vgetariskt rakt igenom med mycket grönsaker som vi odlar i våra köksträdgårdar. Som alltid känns det lite pirrigt när det första exemplaret dyker upp och i mars skall den finnas i handeln.


Det blir myckt grönt och jag älskar bönor på många vis och i år ska jag tokodla bönor i min nya köksträdgård.


Jag hämtar mycket av min inspiration i Italien och dessa gröna mackor passar fint som välkomnstugg till sommarens bubbel.


Pajer finns det också några stycken, en del lätta som moln och andra tyngre med örtiga rotsaker.


Visserligen ska det bli vår innan sommaren men bilden väcker längtan i mig, vem vill inte sitta där och njuta av kvällen. 


En del maträtter försvinner med tiden i glömskan, eller så är det nya som tar plats. Väckte liv i en underbar spenatgnocci som falltit i glömska.


Zucchini frites är också en favorit till drinken men jag kan äta dem utan drink med, supergott.


Mjuk och len soppa med majrovor och ricotta gör min sommar.


Ugnstorkade kikärtor med yoghurt och granatäpplen passar fin till frukost och när som helst är man blir lite sugen.


Snart finns min Jordiga där du vanligen köper böcker, hoppas ni kommer att gilla den. Kram Hannu

6 kommentarer:

Cat sa...

Spännande, den ser jag fram mot :-)
Ha de gott. Catarina

Rost och rädisor sa...

Vegetariskt passar mig bra.
Grattis till en mycket vacker bok!
/Anette

Susie på Stjärnarve... sa...

Den boken är helt klart ett "måste", men nu lär det väl ta ett tag innan man kommer till Visby. Vi har ett otroligt obehagligt väder här och försökte för några dagar sen, men fick halvvägs vända hem igen!
KRAM/Susie

Jessica Tremblay sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Hannu på Langeland sa...

Tack hoppas ni kommer at gilla boken och jodå det är snö på Langeland med. ;)

Allison Howarts sa...

Hej jag är ute för att sprida denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min man tillbaka. Jag blev galen när min man lämnade mig för en annan kvinna förra månaden, men när jag träffar en vän som presenterar mig för profeten Okona stor budbärare till det orakel som han tjänar, berättade jag mitt problem för profeten Okona om hur min man lämnade mig. Han sa bara till mig att jag har kommit till rätt ställe var jag kommer att få mitt hjärta längtan utan några biverkningar. Han berättade för mig vad jag behöver göra, efter det hade gjorts. Under de närmaste 2 dagarna ringde min man jag på telefonen och sa förlåt för att bo mig förut. Jag är så glad och överväldigad att jag måste berätta för hela världen hur profeten Okona hjälper mig att ge mitt hjärta begär. Om du behöver någon form av hjälp kontakta profeten Okona på följande e-postadress: prophetokona@gmail.com eller WhatsApp på +2348069032895 Han kastade också så många stava som,
(1) Om du vill ha din ex tillbaka.
(2) du behöver inte skilsmässa i ditt äktenskap.
(3) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
(4) Du vill ha botemedel mot dödliga sjukdomar
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) Du vill vara rik.
(7) Du vill knyta din man och hustru för att vara din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) du vill ha en fru / make